Informacja o koordynatorze sieci
Alina Jarosz – dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Jana Pawła II w Lubaniu
Celem sieci współpracy i samokształcenia „ Multimedia na lekcjach przedmiotów humanistycznych” jest poznanie nowych metod wykorzystywania multimediów na lekcjach przedmiotów humanistycznych, rozwiązywanie problemów, dzielenie się spostrzeżeniami i doświadczeniami, nabywanie nowych umiejętności i wiedzy zarówno za pośrednictwem platformy internetowej jak i spotkań członków sieci z ekspertami zewnętrznymi.
ROCZNY PLAN PRACY SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA
Tytuł sieci: Multimedia na lekcjach przedmiotów humanistycznych
Liczba uczestników : 27
Cel ogólny sieci współpracy i samokształcenia: Podniesienie kompetencji nauczycieli przedmiotów humanistycznych w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnej. | |||
Cele | Działania związane z realizacja celu | Spotkanie/platforma | |
SPOTKANIE I – WPROWADZAJĄCE |
Cel ogólny : Uświadomienie zadań jakie będą realizowane w sieci współpracy i samokształcenia., integracja grupy oraz opracowanie planu i harmonogramu pracy sieci.Cele szczegółowe :
|
Warsztaty z koordynatorem sieci:Prezentacja interesariuszy sieci współpracy i samokształcenia, integracja grupy, omówienie wyników ankiet online, diagnoza potrzeb rozwojowych uczestników sieci, przygotowanie rocznego planu pracy sieci z uwzględnieniem: celów, działań, potrzebnych pomocy, Współpraca uczestników za pośrednictwem platformy internetowej, zasady – logowanie. | Spotkanie, platforma |
SPOTKANIE II – Z EKSPERTEM |
Cel ogólny : Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania materiałów multimedialnych dołączonych do podręczników( programy multimedialne, film, słuchowisko radiowe, eduROM i inne)Cele szczegółowe :
|
Temat warsztatów z ekspertem:Praktyczne wykorzystanie zasobów materiałów multimedialnych dołączonych do podręczników. | Warsztaty |
SPOTKANIE III – Z EKSPERTEM |
Cel ogólny : Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania tablicy interaktywnej na lekcjach przedmiotów humanistycznych. Cele szczegółowe :
|
Temat warsztatów z ekspertem:Tablica interaktywnana lekcjach przedmiotów humanistycznych. | Spotkanie |
SPOTKANIE IV - Z EKSPERTEM |
Cel ogólny : Poszerzenie kompetencji nauczycieli w zakresie wykorzystania zasobów Internetu: portale społecznościowe, fora internetowe, blogi jako współczesne media komunikacyjne.Cele szczegółowe :
|
Temat warsztatów z ekspertem:Wykorzystanie zasobów Internetu na lekcjach przedmiotów humanistycznych: portale społecznościowe, blogi i fora jako współczesne media komunikacyjne. | Spotkanie |
SPOTKANIE V – PODSUMOWANIE I EWALUACJA PRACY SIECI |
Cel ogólny : Podsumowanie i ewaluacja pracy sieci współpracy i samokształcenia.Cele szczegółowe :
|
Spotkanie z koordynatorem sieci:Temat:
Prezentacja dorobku i efektów pracy sieci. Ewaluacja pracy w ramach sieci. Przyszłość i planowanie dalszych działań
|
Spotkanie |
INNE DZIAŁANIA UCZESTNIKÓW SIECI
Cele szczegółowe | Działania związane z realizacja celu |
Termin |
Spotkanie/platforma | Materiały wypracowane | |
KONSULTACJE, WARSZTATY, SPOTKANIA – PRACA W GRUPACH W ZALEŻNOŚCI OD POTRZEB |
poprawnego zakładania konta i logowania na platformie doskonaleniewsieci |
Logowanie się na platformie internetowej | Listopad/grudzień 2013 | Platforma |
Lista uczestników sieci |
|
Opracowanie 2 scenariuszy lekcji z wykorzystaniem materiałów dołączonych do podręczników | Styczeń 2014 | Platforma/spotkanie |
Scenariusze lekcji |
|
w zakresie obsługi tablicy interaktywnej
|
Tworzenie prezentacji multimedialnej „Jak wykorzystać tablicę interaktywną na lekcjach przedmiotów humanistycznychDzielenie się wiedzą i doświadczeniami korzystania z tablic interaktywnych. | Marzec 2014 | Platforma/ konsultacje |
Prezentacja multimedialna |
|
w zakresie wykorzystania zasobów Internetu oraz portali społecznościowych, forów internetowych, blogów jako platformy edukacyjnej |
Tworzenie netografii przydatnej w pracy nauczycieli | Kwiecień 2014 | Platforma/ konsultacje |
Zbiór linków przydatnych w pracy nauczycieli humanistów |
|
|
Stworzenie banku dobrych praktyk i pomysłów powstałych lub zrealizowanych w ramach sieci. Publikacja ewaluacji wyników sieci. Rozmowa o przyszłości i planowanie dalszych działań. | Maj 2014 | Platforma/ konsultacje |
Prezentacja multimedialna przedstawiająca efekty pracy |
Harmonogram pracy sieci współpracy i samokształcenia
Multimedia na lekcjach przedmiotów humanistycznych
(zgodny z rocznym planem pracy sieci)
Spotkania uczestników sieci:
- Listopad 2013 ( Spotkanie organizacyjne)
- Styczeń 2014 (Warsztaty z ekspertem)
- Marzec 2014 (Warsztaty z ekspertem)
- Kwiecień 2014 (Warsztaty z ekspertem)
- Maj 2014 (Spotkanie – podsumowanie i ewaluacja sieci)
Praca na platformie internetowej:
Listopad 2013 – czerwiec 2014
Warsztaty/konsultacje:
Grudzień 2013 – maj 2014 (spotkania w grupach)
SPRAWOZDANIE Z PIERWSZEGO SPOTKANIA SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA
„ MULTIMEDIA NA LEKCJACH PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH’’
W dniu 28 listopada 2013r. o godz. 14.30 w Sali Powiatowego Centrum Edukacyjnego w Lubaniu odbyło się pierwsze spotkanie sieci współpracy i samokształcenia „ Multimedia na lekcjach przedmiotów humanistycznych”.
Na spotkanie przybyło 27 nauczycieli szkół powiatu lubańskiego.
Na wstępie koordynator Pani Alina Jarosz przywitała przybyłych gości i zaprosiła do współpracy w ramach projektu „ Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie lubańskim”. Następnie wszyscy uczestnicy podpisali kontrakt opracowany na potrzeby realizacji zadań wynikających z projektu, wspomagający pracę w ramach sieci współpracy samokształcenia „ Multimedia na lekcjach przedmiotów humanistycznych”. W dalszej części spotkania koordynator przedstawił założenia pracy w sieci współpracy i samokształcenia oraz zapoznał nauczycieli z wynikami ankiet na podstawie których , w wyniku dyskusji fokusowej, zostały wspólnie zaplanowane dalsze działania . Ustalono spotkania z ekspertami zewnętrznymi na temat:
1. Praktyczne wykorzystanie zasobów materiałów multimedialnych dołączonych do podręczników.
2. Tablica interaktywna na lekcjach przedmiotów humanistycznych.
3. Wykorzystanie zasobów Internetu na lekcjach przedmiotów humanistycznych:
portale społecznościowe, blogi i fora jako platforma edukacyjna.
Ostatnim punktem spotkania było zalogowanie się na platformie doskonalenie w sieci i nabycie podstawowych umiejętności komunikacyjnych w zakresie korzystania z tej formy porozumienia między członkami sieci.
Na tym spotkanie zakończono.