36 placówek, w tym 6 przedszkoli, 16 szkół podstawowych, 7 gimnazjów i 7 szkół ponadgimnazjalnych przy wsparciu Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji wybrało już w czerwcu oferty doskonalenia na rok szkolny 2014/2015. Poniżej wykaz ofert doskonalenia, które będą realizowane przez ekspertów wyłonionych w wyniku procedury przetargowej.
CZĘŚĆ I – PRZEDSZKOLA – 6 placówek
Jak pomóc przedszkolakowi osiągnąć sukces edukacyjny- 1 przedszkole
Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną? - 1 przedszkole
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki (pedagogika zabawy, nowe metody pracy z dziećmi w przedszkolu ) – 1 przedszkole
Nauczyciel 45+ – 1 przedszkole
Praca z przedszkolakiem (uczniem) o specjalnych potrzebach edukacyjnych-
2 przedszkola
CZĘŚĆ II – SZKOŁY PODSTAWOWE – 16 szkół
Budowa koncepcji pracy szkoły- 2 szkoły
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły – 1 szkoła
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? – 1 szkoła
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych – 2 szkoły
Ocenianie kształtujące - 1 szkoła
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. – 1 szkoła
Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich – 1 szkoła
Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych – 1 szkoła
Projekt edukacyjny w szkole – 1 szkoła
Wykorzystanie TiK na zajęciach edukacyjnych – tablica multimedialna – 2 szkoły
Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? – 1 szkoła
Uczeń- aktywny uczestnik procesu uczenia się – 1 szkoła
Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym – 1 szkoła
CZĘŚĆ III – SZKOŁY GIMNAZJALNE – 7 szkół
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych – 1 szkoła
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły – 1 szkoła
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki. – 1 szkoła
Budowa koncepcji pracy szkoły- 2 szkoły
Ocenianie kształtujące - 1 szkoła
Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich – 1 szkoła
CZĘŚĆ IV – SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE – 7 szkół
Nauczyciel 45+ – 2 szkoły
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki – 3 szkoły
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych – 1 szkoła
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły – 1 szkoła
Dopełnieniem i rozszerzeniem realizowanego w powiecie lubańskim wspomagania jest powstanie sieci skupiających nauczycieli (dyrektorów, nauczycieli poszczególnych przedmiotów, psychologów, pedagogów, bibliotekarzy itd.) z różnych szkół i placówek. Sieć współpracy i samokształcenia to międzyszkolny zespół nauczycieli lub dyrektorów współpracujących ze sobą w ramach wybranego zagadnienia. Celem funkcjonowania sieci będzie wspólne rozwiązywanie problemów, dzielenie się pomysłami, spostrzeżeniami i propozycjami – zarówno za pośrednictwem internetowej platformy, traktowanej jako forum wymiany doświadczeń, wykładów i warsztatów prowadzonych przez zewnętrznych ekspertów, jaki i spotkań osobistych. Członkowie sieci skorzystają z własnej wiedzy i doświadczeń, ale również z pomocy zewnętrznych ekspertów.
W ramach projektu „ Bezpośrednie wsparcie….” Powołano 10 koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów i nauczycieli szkół i przedszkoli Powiatu Lubańskiego.